Polwell - Twój partner w codziennej pracy

Historia

Historia firmy Polwell zaczyna się 20 czerwca 1990 roku. Wówczas to troje znajomych Waldemar Kotecki, Rodryg Grzelak i Walenty Wolff odbiera dokument stwierdzający oficjalny start firmy z siedzibą w podbydgoskich Białych Błotach.


Początkowo planują, że będą zaopatrywać głównie fryzjerów z Bydgoszczy i okolic. Jednak dynamiczny rozwój firmy sprawia, że dość szybko staje się ona jednym z najważniejszych dystrybutorów akcesoriów i produktów fryzjerskich w kraju. Główny wpływ na to ma stale rozwijana oferta, w której już na początku lat 90. znajdują się takie uznane fryzjerskie marki jak Wella czy Londa. Asortyment Polwell dość szybko poszerza się także o produkty zachodnich renomowanych marek m.in. Moser, Witte, Valera, Mila, Mila technic, Nails Expert, Tondeo, Olivia Garden, artego, Montibello oraz Kemon.


W 1992 roku Polwell zmienia swoją siedzibę. Przeprowadza się na stałe do Bydgoszczy, skąd rozpoczyna ekspansję na kraj, otwierając w większych miastach Polski swoje oddziały. Dziś poza centralą w Bydgoszczy, ma ich aż kilkadziesiąt, co pozwala na błyskawiczne dostarczanie Klientom zamówionego towaru. Ponadto w ramach organizacji Grupa Polwell współpracuje sieć hurtowni fryzjerskich oraz sklepów.


Polwell, jako prężnie rozwijająca się firma, niemalże od początku swego istnienia stara się podejmować wiele innowacyjnych przedsięwzięć. W 1995 r., jako pierwsza w Polsce hurtownia, wydaje profesjonalny Katalog Branży Fryzjerskiej – element niezbędny w pracy każdego fryzjera. Katalog ten spotyka się z dużym uznaniem w branży i zaczyna być wydawany regularnie. Trzy lata później, w 1998 roku, zakłady fryzjerskie i salony otrzymują bezpłatny kwartalnik branżowy Hair Club – Porozmawiajmy o Włosach, z którego mogą dowiedzieć się o najnowszych trendach, fryzurach, produktach, kursach, szkoleniach, targach itp. Podobnie jak Katalog Branży Fryzjerskiej, czasopismo wydawane przez Polwell ukazuje się do dziś i cieszy się dużym zainteresowaniem fryzjerów. W 2012 roku firma prezentuje nową odsłonę magazynu branży fryzjerskiej – „Fale Loki Koki – Czasopismo Kreatywnego Fryzjera”. Powstaje również elektroniczna wersja pisma, dostępna na stronie Magazyn.FaleLokiKoki.pl.


Gdy nastaje era Internetu, Polwell także jako pierwszy w Polsce uruchamia portal branży fryzjerskiej – Fryzjerpolski.pl. Prezentuje na nim aktualności z branży, informacje o targach i szkoleniach, relacje z imprez fryzjerskich, ciekawe zdjęcia, trendy i fryzury. Stale więc nie tylko sprzedaje, ale dba także o informację i edukację w branży. Nie przestaje rozwijać swojej oferty.


Dziś oferta Polwell to ponad 8500 produktów począwszy od kosmetyków, poprzez sprzęt i wyposażenie, aż po specjalne oprogramowanie wspierające zarządzanie salonem fryzjerskim. Polwell oferuje wszystko, co potrzebne jest do prowadzenia salonu fryzjerskiego, ale nie tylko. W bogatym asortymencie znajdują się także profesjonalne produkty do pielęgnacji, przedłużania i zdobienia paznokci.


LOGO FIRMY POLWELL

Aktualne logo Polwell widoczne jest na firmowej stronie internetowej. Nie jest to jednak nasz pierwszy znak graficzny. W pierwszych latach działalności, firma Powell posługiwała się logo, które prezentujemy poniżej: